PDA

Se full versjon : Informasjonskanaler

Red.Skaugen
09-04-2007, 00:36
Ooooh! Jeg har brent etter å få et forum å poste det her i, helt siden i høst. Det er derfor jeg har jobbet så hardt med denne siden.

Saken er:
Da jeg begynte på Universitetet i Bergen i høst, fikk vi en evaluering vi skulle besvare. Helt på slutten av den kom denne herlige setningen:

I dag informerer UiB gjennom brosjyrer, web, på utdanningsmesser og skolebesøk. Foruten disse kanalene, hva ville være den beste måten å nå frem med informasjon til deg på?

Har dere noen forslag til andre kanaler de kunne nådd meg med? Brevdue? Røyksingnaler?

PanDeter
09-04-2007, 00:39
Candygram. (http://youtube.com/watch?v=HReDpFvGwQA)

Jeg får all min informasjon gjennom candygram.

Raffinert Opium
09-04-2007, 01:10
Jeg får beskjedene om mine nye oppdrag ved at jeg kutter en pulsåre. Da blir jeg hentet av en sykebil og når jeg kommer på sykehuset gir de meg nytt blod som så fusjonerer med mitt gamle og danner nanoboter som gir meg beskjeder fra Hovedkvarteret. Siden jeg er den eneste som spiser bariumsulfat til frokost er det bare meg som får dannet nanoboter når jeg får blodoverføringer.

PanDeter
09-04-2007, 01:54
Noen ganger får jeg informasjon gjennom en rekke rør. Ikke noe som det bare dumpes informasjon slik som en lastebil, altså. Det er en rekke rør.

Kunne også tenke meg å få informasjon gjennom rebuser i lånebøker jeg låner på biblioteket. Dette vil kreve stor grad av framsyn, slik at jeg får informasjonen akkurat når jeg trenger den.

Eventuelt kan jeg nåes gjennom astralprojeksjoner. Jeg har enda ikke kunnet unngå å få med meg beskjeder som blir overlevert direkte av en astralprojisert sjel.

Olemann
09-04-2007, 17:00
Mamma gir meg all informasjonen jeg trenger

Vreid
09-04-2007, 21:55
Jeg får informasjon ved å drikke masse øl.

Aseptisk
09-04-2007, 22:02
Morse
Flaggsignal
Dresserte kaniner

PanDeter
10-04-2007, 02:04
I kaffegruten
Som tatoveringer på min egen kropp (tatovert uten at jeg er klar over det)
Som sladder
På listig plasserte støtfangerklistremerker
Mimt av mimeartister
Formidlet gjennom dans (liker å få bussruter på denne måten)
Gjennom kommentatorspor på DVD-filmer jeg kjøper

Lilleidunn
10-04-2007, 13:40
Naboen min sender meg beskjeder på små lapper som sendes ved hjelp av en tråd som henger mellom vinduene våre. Inspirert av Bakkebygrenda.

Red.Skaugen
10-04-2007, 14:03
Optisk telegraf er en fin måte å få informasjon på.
ASCII-tegninger i tekstfiler jeg får.
Lokk, huv og lalling fra budeiene ved setra mi.
Astrologiske tegn fungerer også utmerket.

Aseptisk
13-04-2007, 03:31
Naboen min sender meg beskjeder på små lapper som sendes ved hjelp av en tråd som henger mellom vinduene våre. Inspirert av Bakkebygrenda.

Husker jeg hadde veldig lyst på et slikt opplegg da jeg var liten.

- Tegnspråk
- Radio (!)
- Hulemalerier
- Signallampe

PanDeter
14-04-2007, 12:35
- Innspilt på CDer jeg kjøper slik at jeg må spille av CDene baklengs for å høre budskapet.
- Intravenøst
- Formidlet gjennom lukt
- Som underbevisste meldinger i reklamefilmer
- Sterkt hintet til gjennom militære manøvre
- Skrevet på små lapper på mystisk vis gjemt i ferske egg

Red.Skaugen
14-04-2007, 14:06
- Kodet i DNA'et mitt av en intelligent designer (nei, ikke Gud! En intelligent designer sa jeg. Vi tar ikke stilling til om eller hvilken gud det kan være. Vi driver seriøs forskning!)
- Etset inn i setene på buss 31
- Kastet inn gjennom stuevinduet mitt med en brostein
- Pisset i snøen

PanDeter
14-04-2007, 14:31
- Med teskje
- Fra en stemme i hodet mitt
- Som kodede beskjeder på tekst-tv
- Joiket
- Tært av tidens tann i en murvegg
- Lest inn på telefonsvareren min

Auders
14-04-2007, 21:44
- Kodet inn i filene til programmene jeg bruker
- Kodet inn i kildekoden til programmene jeg bruker
- Gjennom facebook

Vimsmannen
16-04-2007, 13:47
- Gravitasjonsb�øger
- Dresskode
- Blindeskrift på frøknekkebrød

Vaffelsøm
16-04-2007, 17:30
– Binært på vaffelhjerter med lettrømme. (Enten har et søkk rømme i seg, eller det er tomt.)
– Åkersirkler
– Tartan
– Modulert nordlys

PanDeter
16-04-2007, 18:10
- Skrevet som alle store bokstaver i en bok jeg leser
- Kommunisert gjennom værforrandringer eller klimatiske mønstre
- Kodet med lydbølgefrekvenser
- Trykt på vaskeanvisninger på klærne mine
- Skrevet i vann http://www.livescience.com/scienceoffiction/060726_water_write.html
- Dresserte snakkende hunder
- Majonesmønstre på brødskivene jeg smører
- Forkynt meg i retten
- Lest som dikt på jazzkonserter

Vimsmannen
16-04-2007, 20:08
Skrevet ned uten bruk av bokstaven 'e'
Formidlet med qubits
Fouriertransformert
Kodet inn i Y-kromosomene mine
Skrevet i stjernene
Megetsigende blikk

Kunsttyv
16-04-2007, 20:27
Siden xkcd allerede er referert til tidligere på dette forumet, kommer jeg med et forslag derfra:
http://www.xkcd.com/c190.html

Vreid
17-04-2007, 13:54
-Gjennom spontan anarki på ett hushjørne.
-Ved å utøve maskepati på hybelkaniner.
-Lese avisen?
-Poste på uegnet.net med en sølvfoliehatt.
-Spise maling.

PanDeter
23-04-2007, 18:03
Med litt hjelp fra selveste redaktøren har jeg omsider kommet på en av de virkelig revolusjonerende kommunikasjonsmetodene jeg oppfant ved første idémyldring rundt dette temaet.

Denne banebrytende måten å kommunisere på er kloakkofonen.

Kloakkofonen fungerer nesten som en vanlig telefon, men med én stor fordel.
I stedet for å bruke kostbare kobbertråder for å videreformidle lyd i form av elektriske signaler bruker kloakkofonen kloakkens kraft til å formidle lyden direkte.
Ingen installasjon av ekstrautstyr er heller nødvendig; vi er jo alle knyttet sammen av kloakkens bindende bånd.

Bruk av kloakkofonen er også såre enkelt(for ikke å si dritenkelt): For å få kontakt med den du vil snakke med, trenger du bare å rope navnet til vedkomne ned i toalettskålen.
Sjenanse i sammenheng telefonsamtaler på toalettet vil også forsvinne; kloakk og kroppens avfallsstoffer er jo akkurat det som er selve drivkraften i kloakknettet.

Velkommen til en ny og spennende æra!

Bilde: Tidlig kloakkofon. Dagens kloakkofoner trenger ikke ekstrautstyr og er følgelig enda enklere å bruke enn dette.

Red.Skaugen
23-04-2007, 18:19
Det her er ingen ny idé, nei. Google har allerede gjort det, selvfølgelig.
Til PanDeters forsvar kan jeg vitne på at han kom på konseptet før google, da.

Google TiSP (http://www.google.com/tisp/)

Auders
24-04-2007, 17:44
Google TiSP er noe helt annet enn kloakkofon!

Kloakkofonen er en trådløs taleforbindelse som utnytter kloakkens akustiske egenskaper, mens TiSP er et konsept der en fiberkabel strekkes gjennom kloakken til en TiSP Access Node for å få internettilgang.

Vesentlige forskjeller, spør du meg!

Gest
26-04-2007, 03:12
Jeg leser i hender og i kuruker, samt håndavtrykk i gress, og i engangsgriller. Jeg henter stort sett all informasjonen min fra engangsgriller.

PanDeter
26-04-2007, 06:19
Ã?ngangsbriller er generelt sterkt undervurdert.

Som mønster i melk som blandes i te.
Insinuert i en diskusjon om Russlands økonmiske tilstand.
Gjemt i informasjonskapsler i øllen min (jeg hater når folk slipper informasjonskapsler i øl).
Som olja lyn.
I bekken etter melk (jeg er veldig positivt innstilt til kommunikasjon i bekken, spesielt etter melk).

Auders
26-04-2007, 16:53
Jeg leser i selvtørkende maling.
Jeg leser i tokomponentmaling.

Vaffelsøm
27-04-2007, 07:42
Hæ? Er det virkelig kommet så langt at det finnes selvtørkende maling? I min tid måtte vi tørke malingen selv!

PanDeter
27-04-2007, 18:53
Min første sommerjobb var som malingstørkingsinspektør. Var en uhyggelig opplevelse å henge fem meter over bakken med høydeskrekk og forsikre seg om at malingen ble tørket på en forsvarlig måte.

Auders
28-04-2007, 14:45
De som krever at malingen holder ekstra lenge får den i tokomponent istedet.

PanDeter
28-04-2007, 16:59
Tokomponentmaling er den nye svart.

Auders
28-04-2007, 23:58
Skrevet på en papirlapp som brennes opp, og alle restene sendes inn i et svart hull. Dermed er det teoretisk umulig for uvedkommne å få fatt i det.

Red.Skaugen
01-09-2009, 13:37
Nå har jeg svart på denne undersøkelsen ved UiB igjen og la ved noen av de ypperlige forslagene fra denne tråden. Noen ved UiB får seg nok en god latter i morgen.