Se full versjon : Spiderman vs. MacGyver
Aseptisk
12-04-2007, 16:05
Edderkoppmannen mot MacGyver ..
Hvem vinner?
Lilleidunn
12-04-2007, 16:21
MacGyver er og blir helten. Sånn er det bare.
Aseptisk
12-04-2007, 16:41
Spørs om lommekniven kutter det webbet til Spiderman da.
MacGyver selvsagt, spiderman når ham ikke opp til stortåa engang :)
Kul nettside btw
Aseptisk
12-04-2007, 19:03
Om MacGyver får ta med gaffateip så er det ikke tvil.
(Velkommen, lima :) )
PanDeter
12-04-2007, 20:46
Tenker jeg går litt motstrøms og sier Edderkoppen, jeg.
Om han ikke ler seg stål av MacGyvers hår- og klesstil, vil han ikke ha noen problemer i en mann-mot-edderkoppmann-situasjon.
To gode argumenter har jeg for dette: Nettkasterene som gir ham et klart fortrinn i kampsituasjoner og en vane med å uskadeliggjøre eller gjøre kål på sine motstandere på relativt effektive møter.
MacGyver trenger en motstander som setter ham i kinkige situasjoner. Gaffateip og lommekniv er her ekstremt effektive, men mann-mot-edderkoppmann trumfer Edderkoppens nett MacGyvers gaffateip. Edderkoppen er dessuten vant til å sloss mot langt tyngre bevæpnede motstandere enn knivutrustede åttitallshelter.
MacGyver vil heller aldri kunne overraske Edderkoppen. Edderkoppen har jo sin berømte edderkoppsans, som varsler ham når fare er på ferde.
Aseptisk
12-04-2007, 21:52
Neida, teipen bruker han til å omgjøre Spidar-vevet til en atombombe.
(Da vil jo evt. begge dø om han fyrer av. Men MacGyver er villig til å dø for en så god sak som å ta knerten på den onde Edderspidaren)
PanDeter
13-04-2007, 01:28
Teorien om at MacGyver kan lage atombomber med det han har for hånden og gaffateip er absurd. MacGyver ville aldri ha funnet på å lage og detonere en atombombe. Han ville rett og slett ikke ha funnet på å skade miljøet på en slik måte.
Dessuten ville det i en slik situasjon ha blitt uavgjort; MacGyver ville kanskje til og med fått kulhetsminuspoeng for å være årsak i både sin egen og Edderkoppens død, i tillegg til andre skader en detonasjon av en atombombe ville ha ført til
Red.Skaugen
13-04-2007, 02:11
Jeg tror godeste GyvMacer hadde brukt edderspinnet til noe helt annet (vel, nesten det samme, men i mindre grad).
Spindelvev inneholder som kjent hydrogenfosfat, som ofte brukes som gjødsel, men som også er et utmerket oksidasjonsmiddel. Ved å blande dette med sukker, som han får ved å gjennomføre en rask fotosyntese ved hjelp av gaffa og mosen under skoene sine, får han et potent sprengstoff.
Dette sprengstoffet setter han i en rør laget av, ja nettopp, spindelvev. På toppen av dette setter han lommekniven, slik at den slynges ut av røret når han antenner sprengstoffet ved å dunke røret i bakken. McGyver har skaffet seg en pistol!
Men vent! MacGyver kan jo ikke fordra pistoler...
Kanskje Spidermannen hadde vunnet likevel.
Aseptisk
13-04-2007, 02:18
Jajaaaa, kanskje ikke atombomde da. Jeesh.
Liker ikke pistoler, nei, men han fikser da bare etellerannet av etellerannet sånn at bomben bare plutselig sprenges midt på Spidermannen?
For bomber har han ikke så store problemer med.
Jeg vet ikke om det med pistoler. Det er klart at han ikke liker de vanlige, enkle pistolene, men hvis de krever litt funky genialitet virker det ikke som om det er noe problem.
Er det ingen som husker det klippet hvor han skyter med et bambusrør i vignetten?
Red.Skaugen
14-04-2007, 21:43
Ja. Det er episoden hvor han lager bomber av sumpgass og siv. Sumpgass er jo som kjent stort sett metangass som er veldig brennbart. Dette fylte han i sivrør, tettet dem i begge ender og satt i en lunte.
Dette brukte han til å skremme noen mafiafolk eller noe sånt som hadde et hovedkvarter ute i sumpen.
PanDeter
15-04-2007, 06:03
Dette underbygger bare ett av mine argumenter for Edderkoppens overlegenhet. MacGyvers taktikker baserer seg i hovedsak på å overrumple/-raske motstanderen(e); han bruker alle eksplosive virkemidler til dette fremfor å direkte skade motstanderen.
Edderkoppen, derimot, har bred erfaring med å bekjempe tungt bevæpnede motstandere, og er kjent for å bekjempe fiender med langt større krefter og arsenal en ham selv (http://en.wikipedia.org/wiki/Spider-Man_villains).
I tillegg har han den allerede omtalte edderkoppsansen som advarer ham om fare som sagt er på ferde. Dette vil uskadeliggjøre MacGyvers hovedtaktikk (Edderkoppen slipper som regel fra slik taktikkbruk med mindre skrubbsår e.l., jfr. Edderkoppen-filmene/tegneseriene) og føre kampen over til Edderkoppens yndlingsarena: Nærkampen. Det er ufravikelig dokumentert at Edderkoppen seirer mot selv de best utrustede antagonister i tilsvarende situasjoner, og om man husker det faktum at MacGyver ikke har vist noen form for overmenneskelige krefter, og Edderkoppen er ubeseiret, både mot de med og de uten slike krefter, levner det ingen tvil om at Edderkoppen vil gå seirende ut av en voldelig konflikt de to i mellom.
Raffinert Opium
15-04-2007, 12:43
...men Batman har ikke overmenneskelige krever, men jeg tror han klarer å banke opp edderkoppen! Dette krever åpenbart praktiske tester. Noen som vil bestråle noen edderkopper og la seg bite?
Red.Skaugen
15-04-2007, 15:44
MacGyver må holde ut med Penny Parker, mens Edderkoppen kan kose seg med Mary Jane...
Vimsmannen
16-04-2007, 13:54
Ja. Det er episoden hvor han lager bomber av sumpgass og siv. Sumpgass er jo som kjent stort sett metangass som er veldig brennbart. Dette fylte han i sivrør, tettet dem i begge ender og satt i en lunte.
Dette brukte han til å skremme noen mafiafolk eller noe sånt som hadde et hovedkvarter ute i sumpen.
Je! Dette var faktisk den aller første MacGyver-episoden jeg så. Hvilke minner...
Aseptisk
21-04-2007, 01:53
MacGyver vinner og går videre til neste runde! (http://www.uegnet.net/forum/showthread.php?t=37)
vBulletin v3.8.2, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.