|
|
#1 |
|
Redaktør
Syndet første gang: Apr 2007
Sted: Bergen
Pluss: 25
|
Etter advarselen om at neste år blir det største blåhvalåret noen sinne, har redaksjonen samlet sammen den beste ekspertisen i landet på blåhvalplager og bedt dem komme med sine tips.
Hold hvalen unna
Om du til tross for å følge disse rådene får en følelse av at en blåhval på 150 tonn har bitt seg fast i deg, er det viktigste du kan gjøre å se etter. Det er ikke spesielt vanskelig å oppdage en blåhval som har bitt seg fast i leggen din om du vet hva du ser etter. Dersom det viser seg at det ikke bare var en følelse, men en hel hval, er det viktig å følge følgende regle.
Kjerringråd fra Storøyri ved Langvatnet i Jotunheimen Vi stiller i tillegg til rådighet et knipe kjerringråd fra Storøyri ved Langvatnet i Jotunheimen. Disse har ingen rot i virkeligheten, men placeboeffekten burde være stor nok til å reversere selv de verste blåhvalrelaterte plager.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Syndet første gang: Jun 2007
Sted: Trondheim
Pluss: 14
|
Jeg mener å ha hørt at dersom du er blitt bitt av en blåhval, så kan det hjelpe å gni en knølhval mot bittstedet. De to hvaloverflatene har det visst med å nøytralisere hverandre. Jeg skal i hvert fall begynne å gå med knølhval i veska.
|
|
|
#3 |
|
Bidragssyter
Sted: Oslo
Pluss: 3
|
Takk for viktige råd! Jeg merket at det var et par som var gått meg hus forbi, men jeg har tydeligvis fått med meg noen av de viktigste.
Om man blir bitt er det også viktig å prøve å komme seg på tørr grunn, da det ser ut til at å tørke hvalen også får den til å slippe taket betraktelig! Jeg vil som en PS takke Tangnhild for knølhvalrådet, som via andre kilder er blitt verifisert.
|
|
|
#4 |
|
Administrerende Direktør
Syndet første gang: Feb 2007
Pluss: 21
|
Hahahaha
*ruller* Evig bra, håper det kommer mer om dette. Hysterisk. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sted: I trønnDerrrlaaaæuGh - H8
Pluss: 0
|
hahaha!
så.. hva skjer når man for eksempel får en blåhval i håret?
|
|
|
#6 |
|
Administrerende Direktør
|
Vasker den ut med smør.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Eller med vaniljesaus.
Det aller verste må være når blåhvalen svermer. Da tør selv ikke David Attenborough nærme seg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Administrerende Direktør
|
David tør alt! ALT, sier jeg.
Jeg tror forresten det er en slags forskningsstasjon på Storøyri. Spennende at det er så mye blåhval i Jotunheimen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Unnskyld. Jeg mente selvfølgelig Hans Christian Alsvik.
Håper de setter opp varselskilt for eventuelle allergikere som måtte finne på å ta en fottur i Jotunheimen. Allergisk reaksjon på blåhval kan være ganske heftige saker. (For ikke å snakke om på blåhvalens offer!) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bidragssyter
Sted: Bassgangen 2
Pluss: 16
|
Jeg mener å ha hørt at te kokt på blåhvalhår demper allergiske reaksjoner, hos blåhval så vel som offer.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|